Tananyag??? Avagy amit jó lenne elsajátítani.

 

Egészségkommunikáció



(forrás EPSZA füzetek)




  • Az egészség a teljes testi, lelki és szociális jólét állapota, és nem csupán a betegség vagy fogyatékosság hiánya.



  • A testtömegindex kiszámításához meg kell mérni a testtömeget (testsúlyt) és a testmagasságot is.



  • Az egészség a teljes testi, lelki és szociális jólét állapota, és nem csupán a betegség vagy fogyatékosság hiánya.



  • Hazánkban a testi és lelki egészséghez, a fájdalom és betegségmentes élethez, mindenkinek alkotmányos joga van. (Magyarország alaptörvénye XX. cikk 1. bekezdés)



  • A kommunikációs célcsoport azoknak az embereknek a közössége, akiknek az információt, üzeneteket szeretnénk eljuttatni, átadni.

Pl.: az osztály, csak a lányok/ fiúk csoportja, a tanárok is lehet kommunikációs célcsoport.


  • Az egészségről, egészséges életmódról szóló tudnivalókkal megismerkedhetünk az iskolai faliújság segítségével is, mert a faliújság is egészségkommunikációs csatorna is lehet.



  • Az egészségkommunikáció az egészségről, egészséges életmódról és a betegségek megelőzéséről szóló üzenetek, információk átadása a célcsoportnak.

  • Nem tekinthető egészségkommunikációnak, ha valaki az egészségi állapotáról, betegségéről vagy a gyógyulásáról beszélget a rokonaival, orvosával stb.



  • Egészségkommunikációs üzeneteket blog, rádió, internet, video, faliújság segítségével is lehet közvetíteni az iskolában. Ezek az iskolai egészségkommunikációs csatornák.



  • A jó kép önálló információhordozó, ezért nem csak azt meséli el, ami a képen van, hanem a képhez tartozó történetet is.



  • Azokat a híreket veszik komolyan az emberek, amelyek több érzékszervünkre és az érzelmeinkre is hatnak egyszerre, és nem pusztán csak adatokat, információkat közölnek.



  • A rendelkezésre álló kommunikációs eszközöket nem egyenlő mértékben kell használni egy egészséggel kapcsolatos kampány során, hanem mérlegelni kell a közvetítendő üzenet és a célcsoport szempontjából; melyeket használjuk illetve milyen mértékben és melyeket egyáltalán nem fogjuk alkalmazni.



  • A jó kép/fotó önálló információhordozó, mert képes megjeleníteni egy hozzá tartozó történetet, és nem pedig csak azt, ami rajta látható.



  • Egy egészségkampányt nem csak országosan lehet lebonyolítani, hanem akár iskolai szinten is.



  • Azok a reklámok és hírek, amiket a TV-ben látunk, rádióban hallunk, az újságban olvasunk, nem mindig felelnek meg a valóságnak!



  • Egy egészségkommunikációs kampány akkor sikeres, ha nem a teljes lakosságot célozza meg, hanem a célcsoportra fókuszál, és csak azokat a kommunikációs eszközöket használja, melyek az üzenet szempontjából és a célcsoportnak a leginkább megfelelő.



  • Lehetséges kommunikációs csatornák az iskolában (faliújság, iskolarádió, web site blog stb., de pl.:a hangszóró nem kommunikációs csatorna!)



  • Ha azt szeretnénk, hogy a mondanivalónk biztosan eljusson azokhoz az emberekhez, akiknek szántuk, akkor mindig a célcsoportnak és az üzenetnek leginkább megfelelő kommunikációs csatornát kell kiválasztanunk. Nincs „legjobb” csatorna, mert ez mindig az adott kampánytól függ.




  • Azokat a kampányüzeneteket veszik komolyan az emberek, amik több érzékszervre is hatnak és érzelmi hatást is kiváltanak egyszerre az információ átadásán túl.



  • Egy egészségkampány abban segít, hogy az egészségesebb választás legyen a könnyebb választás.



  • Akkor lehet eredményes egy egészségkampány, ha az érzelmekre is hat a pontos tények és adatok közlésén túl.



  • Ha azt szeretnénk, hogy a mondanivalónk biztosan eljusson azokhoz az emberekhez, akiknek szántuk, akkor mindig a célcsoportnak és az üzenetnek leginkább megfelelő kommunikációs csatornát kell kiválasztanunk. Nincs „legjobb” csatorna, mert ez mindig az adott kampánytól függ.



  • Egészségkampány terv készítése során az előzetesen felmért egészségi adatok képezik a tervezés alapjait. Ugyanakkor fontos az adatvédelmi szabályok betartása is.



  • Az egészségkommunikációs nap célja, az egészségmegőrzés, betegség megelőzés, egészségtudatos magatartás elősegítése, személyes felelősség tudatosítása.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése